Wednesday, February 5, 2014

mengatasi anak tak mau makan..arghhhh..! comel teruk..

assalamualaikum..

budak budak kecik kan susah benor nak makan kan.. macam2 pe-el diorang bila time makan.. kebanyakannya taknak sayur la kan.. apela susah sangat makan sayur tu, sedap pe.. errr, padahal diri sendiri time kecik pun tak makan sayur kecuali bayam dan KANGKUNG.. *takda kaitan trend kangkung* hahaha
carrot, sawi, taugeh, dll semua tolak ye..tak masuk tekak den.. patut la tak cukup zat bila tengok ketinggian.. =p

tapi sekarang rasanya budak2 banyak dah boleh terima sayur rasanya..tengok anak2 buah ok je makan sayur.. suka je.. tapi bagi yang ada masalah memilih makan tu ibu2 sekelian janganlah dikau risau.. cuba teknik food presentation yang lebih kebaboom.. macam ibu2 di jepun diorang kan suka buat cute bento untuk anak2 bawak bekal gi sekolah.. comel teruk.. gambar bawah ni contoh food presentation yang mungkin boleh menarik minat anak2 kita untuk makan.. sambil2 tu buat la aksi2 semasa sesi makan tu.. tapi bukan main2 sampai membazirkan makanan tu anak buat main je.. anak tengok pun excited nak makan.. =)




silap2 mak ayah dia yang excited nak ngappp!

5 comments:

  1. sis, sy terjumpa blog sis ni. bole bg sy email sis? sy ada benda nk tnya..

    ReplyDelete
  2. 안녕하세요! Hi~! this is twinscraftlife^^ We sell handmade crafts^^ pls visit our blog shop^^ 꼭 오세요^^ twinscraftlife.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails