Monday, September 2, 2013

ubah suai



Assalamualaikum..

Krik krik krik.. *bunyi cengkerik..

Tetiba meroyan ape ntah nak menulis.. paham dah aku kalau dah pura-pura busy memang dia nak melagha yang entah apa2..

By the way, Alhamdulillah syukur  atas segala nikmat yang Allah kurniakan untuk aku selama ni.. tak kisah la apa2 pun rezeki Allah bagi, aku bersyukur sangat2..  *tetiba sangat kannn

Hmm, so sekarang dah 10 bulan kahwin and dah 5 bulan officially tamat belajar.. kedua2 nya membuat aku rasa sangat bahagia. Bahagia sangat sampai berat naik 10kg hokeh.. adoi la.. So far jadi suri rumah adalah satu pekerjaan yang awesome..!! cita2 aku memang nak jadi suri rumah. Kalau boleh nak je duk rumah jadi pengunggu rumah.. eh! Hmm, sekarang ok la tak yah pikir pasal rumah2 sangat coz duduk rumah PIL kan.. sebab pjj ngan suami.. tengok2! Suami takde weekdays weekend bru balik tapi aku rilek je duk ngan metua kan.. hebat tak? Hikhikhik.. takde2 it is normal la kan.. anggap your in laws macam family sendiri, insyaAllah.. takde la hebat pun aku ni.. balik pada rumah, cer nanti duk rumah sndiri, pastu aku tak keje, tak ke menggelupur suami aku kan.. makanya, harusla aku cari kerja nak tolong suami aku..*feeling angel

Tapi memang susah betul nak cari kerja sekarang kan.. even u ade degree dah macam tahap u tahap spm je.. macam ok, jangan tacing2 tau.. sebabnya memang susah sungguh. Walau aku dah ada master rasa macam tahap aku up skit je dari spm.. still susah nak carik keje.. apakah? Makanya.. Dear suami.. pliss, i nak keje jadi suri rumah, u bos i, cukup bulan ada pay day tak? Camtu skali kan.. menggelupur la suami aku macam tu.. situasi ni membuatkan aku pikir2 nak sambung belajar lagi.. tapi aku tak pasti aku mampu tak nak harungi sekali lagi pancaroba alam post-grad.. yang master pun aku terkapai2 mencari tebing inikan pula phd.. eceh, gaya karam sigh walia pulak.. lagi satu yang penting adalah niat.. what is my intention actually? Adakah nak duit atau nak ilmu atau kedua duanya? Aku pun tak tahu.. or maybe nak tutup mulut orang yang sibuk bertanya ‘tak keje lagi ka? Keje apa sekarang?’ down ok..

Sekarang ni berserah jela.. usaha jugak.. oh by the way.. rasa macam nak tukar tema blog kepada yang lebih dewasa.. suka tengok blog deko-deko dan organizing.. nanti masuk rumah baru leh deko-deko jugak macam diorang kan.. nanti nak update sikit sidebar untuk blog2 deko.. yeah!! 



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails