Tuesday, March 27, 2012

rentetan atasi keguguran rambut

assalamualaikum..


apsal la aku ni kalau update je pasal rambut gugur tak pun jerawat.. haha.. kata konon blog b2b.. nak update macam b2b lain tapi takde update pasal kawin.. sama je.. cuma baju unntuk resepsi dah beli kt jakel time sale hari tu.. nanti la cerita pasal baju.. ni nak sambung pasal rambut gugur..


sebabnya saya tahu ramai je perempuan mengalami masalah ni, dan saya pun pernah rambut gugur tak hengat.. apa helaian rambut tu ingat pertandingan siapa gugur cepat dia hebat ke eh.. stress tahu tak.. makanya saya mencari beberapa solusi dan mula la try itu ini sampai jumpa solusi yang sesuai dengan kondisi saya.. *err, pelik benau ayat  haku!


before this memang macam2 syampu/conditioner/treatment saya try.. meh nak buat list

ni sejak masalah rambut gugur ye

head n shoulder
pantene
himalaya
l'occitane
sunsilk
dove
fudge dinomite

ni yang saya ingat la.. tapi semua tak berkesan.. petua nenek moyang pun dah try, macam tempek inai la, telur la, macam, tapi sama je..nak lepas rambut pun tak berani, nak sikat rambut pn tak berani..sebab nanti mesti gugur banyak.. then, terdetik nak try syampu mak saya.. then, rasa segar je kepala and noticed rambut kurang gugur.. waktu tu macam "wah, syampu yang selalu kita pandang sebelah mata ni lagi berkesan lah!!" lepas tu cepat2 nak habiskan syampu Himalaya.. tapi tak sabar sangat, ada setengah botol lagi terus simpan bawah katil, beli syampu macam mak punye.. apakah syampu itu?? jeng3...




syampu safi yang selalu saya dan adik refuse dan hesitate nak pakai.. adik siap cakap lagi "syampu mak ni mesti tahan setahun sebab mak je yang pakai" kejam kan..haha.. tapi sekarang sympu ni la yang menjadi kesayangan saya..


sejak pakai sympu ni waktu mandi tengok less than 10 helai rambut je yang gugur time syampu.. kadang2 tu macam takde langsung rambut kat lubang toilet tu.. ada la sehelai dua je.. and sekarang dah malas amalkan sapu minyak kat rambut dan kulit kepala, tapi rambut still ok.. conditioner pn malas pakai, elips pun jarang sangat pakai.. tapi alhamdulillah, rambut dah ok.. happy bila sikat tak gugur banyak macam dulu.. setakat 3-5 helai macam tak menjejaskan emosi langsung.. hehehe..


harga? rm6-7..tak ingat tapi kat mydin ada pek berkembar rm 10 untuk 2 botol. tapiii, hari tu beli rm8 je 2 botol..botol besar tau.. rezeki betul.. so, cuba lah.. murah je kalau tak berkesan pun tak rugi sebab murah.. daripada saya habiskan beli produk mahal, yang ni yang membahagiakan saya so far.. =)



till then..

1 comment:

  1. hai nk tnye awk beli syampoo safi limau purut 2 kt mna yer?kt guardian n watson ade x?sympoo nie mmg bgus untk mslh kgguran rmbut ker

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails