Friday, December 3, 2010

alamak! berbaulah..

assalamualaikum..


Apabila bakteria memecahkan makanan dalam mulut, ia akan melepaskan sejenis bahan kimia yang berbau busuk. Jika anda memandang remeh soal kesihatan dan kebersihan oral, anda pasti mengalami masalah mulut berbau. Sekarang baru anda tahu mengapa mereka yang berbau dengan anda akan menjarakkan diri dari anda? Langkah paling mudah untuk mengatasi masalah ini adalah dengan mengunyah gula-gula getah tanpa gula setiap dua jm. Selain itu, anda boleh membawa berus gigi ke tempat kerja untuk menggosok gigi anda setiap kali selepas makan. Usah berlengah, atasi segera masalah mulut berbau itu!






-majalah rapi





oh, for your info, ada jugak masalah bad breath ni sebab penyakit, halitosis. (correct me if im wrong). so kalau sebab ni, memang kene pegi jumpa doktor k..







Eh, tetiba jadi majalah lak ye.. bukan apa, saje nak bagi tips sikit.. mana tahu ada yang mengalami masalah ni kan.. part yang bawak berus gigi tu i bet, ramai yang buat. In fact, siap pencuci muka segala bawak gi keje kan.. (tapi i tak bawak pencuci muka pun..tak menyempat nak cuci muka pun kalau bawak)


Bye!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails