Tuesday, January 18, 2011

my favorite song..or can i say songs?

assalamualaikum..


nak cerita pasal lagu feveret memang susah. kecut otak aku nak fikir. sebab? sebab banyak nau lagu yang aku suka. tapi yang penting aku tak berapa nak 'in' dengan lagu slow. tambah2 lagu melayu. sorry, bukan nak lekehkan, sebab aku rasa bila aku faham sangat rasa macam "alahai, jiwang sangat pulak aku neh,naik geleman tekak".tapi bila dengar lagu english, jiwang ka apa ka tak perahsan sangat kan. hek eleh *kan. tapi ada jugak lah aku dengar lagu melayu. jangan lah marah pulak.. sedih.


serius sekarang aku SANGAT jarang dengar radio. aku dengar saja lagu yang aku download. sebab? sebab mp3 player aku rusak binasa. taktau la kenapa tetiba dia nak rusak. dah la mp3 tu aku cilok kak aku punya. heheh. dia dah kawin, ada anak suami mana dan nak dengar mp3 bagai kan. *padahal aku cilok time dia belum dapat anak, walau dah kawin tapi duk berjauhan dari suami. jauh oih, dia sabah, suami dia melaka. logik lagi la kan dia nak dengar mp3, tapi aku kata nak pinjam jap. pinjam KEJAP la sangat kan.. siap rusak binasa aku wat taktau jek.. hihihiii..




so, sekarang ni kalau aku nak tau lagu terbaru aku just buka carta kat hitz fm. aku dengar satu2 lagu yang aku rasa macam tak pernah tengok tajuk tu. kalau aku suka, aku download. takpun kalau aku pi mall ke seperti JUSCO yang suka pasang lagu tu, aku akan tangkap beberapa bait ayat lagu yang aku tertarik, aku balik cari. mesti jumpa punya lah. 


sebab apa aku bagi contoh JUSCO? sebab aku pernah kerja part time situ 2bulan. serius, sampai boleh hafal lagu krismas tanpa rela. maklumla time tu nak krismas. tapi sekarang aku dah berhenti. nasib baik...kalau tak, jenuh la aku terhafal lagu gong xi fa chai tanpa rela.. penah ni, kalau 8 jam aku keja dalam JUSCO tu, otak aku dah tepu ngan lagu krismas, siap masuk sembahyang lagi tau. duk sembahyang otak ligat menyanyi "santa baby..oh santa baby.." tak sanggup aku! huh



nak dijadikan cerita, sekarang ni aku takda la favorite song. tapi favorite songs ada. nak list banyak sangat. aku listkan sikit lah ek..current songs yang aku selalu dengar


1. i need you - travie mccoy (tengah dengar ni)
2. if i had you - adam lambert
3. monday morning - melanie fiona
4. happy ending - mika
5. i miss everything - marc collis
6. dream catch me - newton faulkner
7. haven't met you yet - michael buble
8. hey soul sister - train



ah..banyak sangat la nak list.. banyak lagi ni..aku tak ikut turutan tarikh atau tahun pengeluaran lagu. aku ikut dan sajok.




aku suka jugak lagu2 yang macam bising2 seperti breaking benjamin, atau lagu jiwang firehouse (oldies weh), atau lagu country keith urban, atau lagu budak justin bibir, atau lagu boyband dedulu, atau lagu spesis akon dan seangkatan. atau lagu yang subliminal. ada satu hari tu aku dengan kawan dalam kereta. dengar hitz fm. pastu tetiba aku teruja.


aku: "aku suka lagu ni!!"
kawan: "hang memang suka lagu lucah2 ni"


hey, aku tak menghayati pun lirik tau. aku dengar ja, aku nyanyi2 ja. dan kalau lirik tu subliminal ke, ataupun aku yang memang tak paham, aku tak tau lah kan. aku berfikiran positif terhadap lirik2 lagu tau. hmmm...


in a  nutshell, lagu kegemaran aku ialah lagu yang aku suka dengar. aku tak kisah pun lagu tu tengah top ke tak sekarang, kalau aku suka, aku suka. (semua orang pun lagu feveret adalah lagu yang mereka suka dengar kan) ish.. aku dah pening.



























bye!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails