Thursday, January 27, 2011

pernah baca novel sumbang mahram?

assalamualaikum..


previously.. ceh, konon macam tengok drama pulak kan.. sebelum ni kan aku membebel pasal novel. ni nak cerita novel yang aku cari2 selama ni dah jumpa. aku gembira bukan kepalang lah kan. dah la beli sebijik tu harga RM 2.50 jek. haishh.. tapi aku tengok2 memang buku ni dah lama la published. tahun 80-an you! tetiba aku rasa oldies gila baca buku ni. tapi of coz la buku yang aku beli tu bukan yang published tahun 80-an, baru lagi kot elok jek kondisi dia. lagi satu tu SEEDS OF YESTERDAY, siap berbalut plastik lagi.


actually aku nak cerita sikit ni.. tau tak, duk baca2 tu kan, tetiba aku rasa macam baca buku sumbang mahram..huhuhuuu.. sebab apa?


sebab.. ok, macam ni, pencerita ni ialah cathy. kiranya dia macam flash back la. cathy ada parents nama corrine (mak) dan christopher (bapa), abang nama christopher jugak dan adik kembar sorang laki nama corrie dan perempuan nama carrie.




mak dia ni dulu anak orang kaya. memang kaya gila. tapi kena buang keluarga dan disinherit dari wasiat sebab kahwin dengan half-uncle nya sendiri iaitu christopher si ayah cathy ni. haip! jangan tidur lagi, bukan nak cerita panjang pun.. sikit lagi ni.. ok, lepas tu ayah cathy mati accident, mak dia bawak diorang adik beradik balik rumah grandparents cathy yang kaya raya ni. tapi sebab corrine nak ambil hati ayah dia balik sebab nak harta, anak2 dia kena kurung dulu kat dalam attic rumah besar parentsnya ituh.


bermula la ceritanya.. mula2 mak diorang janji 1 malam jek, pastu 1 minggu jek, pastu 1 bulan jek, lama2 terus terkurung sampai 3 tahun lebih. sampai adik lelaki dia corrie mati. (mak dia sendiri yang racun) ok, sebab mereka 4 beradik ni terkurung jek, jadilah sumbang mahram antara si cathy dengan abangnya chris. mau taknya, diorang dah la meningkat remaja, nafsu bergelora katanya. si cathy nampak chris saja, chris pun nampak cathy saja. dahla duduk, tidur makan mandi tempat yang sama.. mau tak kan?



sepanjang baca tu penuh la jugak aksi2 sumbang mahram. haih... aku cerita kat si dia, si dia cakap dia dulu time belajar literature memang duk menadah la cerita bab2 sumbang mahram ni. dia kata author zaman dedulu memang cenggitu. fuh nasib baik aku tak ambik tesl. kalau tak, mau aku menadah macam tu, siap nak interpret bagai.. haiyo! mati sel2 otak aku nanti.. T___T



walaupun cerita sumbang mahram, aku nerjaya mengkhatam dengan jayanya tanpa skip walau sehuruf. dan aku rasa memang worth it la aku beli. (dah RM 2.50 mau tak berbaloi?) agagaga...


so lepas habis flowers in the attic, aku terus eager nak baca seeds of yesterday. sequel la. tapi aku kaciwa sebab rupanya aku miss 2 buku. seeds of yesterday ni sequel ke-4 dah. cit! tapi aku baca jugak. sebab memang interesting jugak. aku rasa macam bangga dengan diri sendiri jap sebab rasa macam dah jadi manusia normal. sebab dah start minat baca novel. hehe..




tapi sumbang mahram itu tetap tidak berakhir. waktu ni cathy dan chris dah kawin dah tua siap ada anak. yang sulung nama jory umur 29 dan dah kawin dengan perempuan nama melody. tapi jory tu anak cathy dengan laki lain. 1st husband dia. anak 2nd cathy hasil dari hubungan sulit dengan ayah tiri dia sendiri. fuh! gila lah cathy ni. last sekali bila dua2 husband dia mati dia kawin ngan abang dia sendiri. memang cinta gila. gamak betui! baru beberapa page aku baca yang ni. quite interesting. thrill jugak kengkonon.








ok, selingan jap...

tapi semalam aku masuk popular aku tengok bestseller of the month. number 1 TO KILL A MOCKINGBIRD- harper lee (serius menarik!) dan number 2 THE LOST SYMBOL- Dan Brown (tempting!). auw!!!!! aku nak dua2.. tapi tengok poket kempis saja. so sekarang ni tengah merenung masa depan buat undian. sama ada TO KILL A MOCKINGBIRD or THE LOST SYMBOL.. serius aku teruja rasa macam manusia normal. hek!












bye!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails