Monday, January 17, 2011

saya dah jumpa barbie. sekian.

assalamualaikum..


dulu kecik2 terliur jek tengok patung barbie dalam kotak. dalam hati bergelora nak mempunyai seorang patung barbie.. err, betul ka aku guna penjodoh bilangan seorang? ah..lantak lah..





tapi..tapi..


tapi..mak aku belikan aku patung bukan barbie.. nak sedih lagi? patung yang kepala berambut plastik. keghaih kedekiang org kedah kata. macam mana aku nak sikat rambut patung tu? kalau kata budak perempuan main patung macam tu, sah2 la dia akan treat patung tu macam anak dia ka, kawan ka, adik ka.. mesti nak tukarkan baju, paling penting, nak sikat2 rambut patung tu. kalau mak aku beli patung takdak rambut, macam mana aku nak treat patung tu macam anak aku? dahla tangan kaki kepala semua senang nau tercabot. dang!



macam ni la lebih kurang. tapi yang ni scary gila kot. aku punya comel SIKIT. tapi tang mata tu ada la iras2 siap vulu mata panjang tau....duk kedip2.. bila baring tutup, bila berdiri kelopak mata dia buka.




budak2 imaginasi dia agak kuat actually.. ehem2, imaginasi ye, bukan fantasi.. kawan laki aku kata fantasi tu lain..takmau cerita bab tu. yang tu bab duapuluhsembilan mata pelajaran ilmu am.



dulu kecik2 kami selalu naik bus dekat stesen bus. (takkan stesen keretapi ye dak??) so kat situ banyak la juai mendalah laghaa yang membuat hati kecil anak kecik yang comel macam aku ni bergelora. banyak oih jual anak patung. comel2, ada baju, kasut pun ada, dan paling penting.....ADA HELAIAN RAMBUT. bukan rambut plastik keghaih kedekiang tu.



puas aku merengek secara comel kat mak aku suruh dia belikan aku anak patung ada helaian rambut tu. aku tak kisah la kalau pada luarannya nampak macam patung tu mempunyai rambut yang sihat padahal botak di tengah. aku tak kisah. yang penting ada rambut untuk aku sikat.



mungkin dah lama2 tu mak aku pun kesian kat aku, maka dia pun beli. dia belikan anak patung yang bergantungan kat kedai kat stesen bus. aku tak kisah pun anak patung tu bukan barbie yang hot itu, bukan yang ada dalam kotak. yang penting ada rambut.



happy gila bukan kepalang. balik main sikat2 rambut baby baru aku. main tukar2 baju, kasut.. lepas tu dah rasa ada tanggungjawab baru nak jaga anak. dah jadi mak konon kan. hmm.



tapi, bila dah besar ni gelora aku nak mempunyai barbie masih ada. cuma aku tahan jek sebab rasa macam "biar betik aku nak beli barbie kat diri sendiri?" tapi betul la, comel siot! tambah2 barbie sekarang lagi best. ada scooter, ada bilik siap, ada hair styling eq, ada boyfriend lagi tau..tapi Ken tak hensem lah.



then, aku sedar so, aku dah takmau dah beli sebab aku dah jumpa barbie.. yes jumpa for REAL!



ok la, nanti aku cerita lagi.. tetiba rasa macam panjang sangat. dulu cikgu suruh buat karangan punya la kecut otak nak sampai panjang ni.. so,






bye!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails